{"id":733,"date":"2023-07-03T08:36:37","date_gmt":"2023-07-03T08:36:37","guid":{"rendered":"https:\/\/www.atbilst.lv\/?p=733"},"modified":"2023-07-03T08:36:37","modified_gmt":"2023-07-03T08:36:37","slug":"es-padomes-11-ekonomisko-un-individualo-sankciju-pakete","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/atbilst.lv\/en\/es-padomes-11-ekonomisko-un-individualo-sankciju-pakete\/","title":{"rendered":"Eiropas Savien\u012bbas (ES) Padomes 11. ekonomisko un individu\u0101lo sankciju pakete"},"content":{"rendered":"

23.j\u016bnij\u0101  ES Padome apstiprin\u0101ja 11. Sankciju paketi pret Krieviju, kur\u0101 ir iek\u013cautas jaunas personas, pret kur\u0101m ir v\u0113rstas sankcijas.<\/p>\n\n\n\n

11.paket\u0113 ir ietverti aizliegumi attiec\u012bb\u0101 uz:<\/p>\n\n\n\n

Sankciju apie\u0161anu risku<\/strong> \u2013 Lai risin\u0101tu pieaugo\u0161o ES sankciju apie\u0161anas probl\u0113mu, ES nol\u0113ma turpin\u0101t stiprin\u0101t divpus\u0113jo un daudzpus\u0113jo sadarb\u012bbu ar tre\u0161aj\u0101m valst\u012bm un tehnisk\u0101s pal\u012bdz\u012bbas snieg\u0161anu.<\/p>\n\n\n\n

Tranz\u012bta aizliegums<\/strong> – caur Krievijas teritoriju tranz\u012bt\u0101 p\u0101rvad\u0101t v\u0113l citas preces un tehnolo\u0123ijas, kas var veicin\u0101t Krievijas milit\u0101ro un tehnolo\u0123isko stiprin\u0101\u0161anu, kas piem\u0113rotas izmanto\u0161anai avi\u0101cij\u0101 vai kosmosa r\u016bpniec\u012bb\u0101, un reakt\u012bvo dzin\u0113ju degvielu un degvielas piedevas, ko no ES eksport\u0113 uz tre\u0161aj\u0101m valst\u012bm.<\/p>\n\n\n\n

Importa un eksporta kontrole un ierobe\u017eojumi<\/strong> \u2013 pievienoja v\u0113l 87 uz\u0146\u0113mumus. Uz tiem attieksies stingr\u0101ki eksporta ierobe\u017eojumi attiec\u012bb\u0101 uz div\u0113j\u0101da lietojuma prec\u0113m un tehnolo\u0123ij\u0101m. Sarakst\u0101 ir iek\u013cauti \u010detri tre\u0161o valstu uz\u0146\u0113mumi, kas ra\u017eo bezpilota gaisa ku\u0123us (dronus) un nodro\u0161ina tos Krievijai, citi tre\u0161o valstu uz\u0146\u0113mumi, kas iesaist\u012bti tirdzniec\u012bbas ierobe\u017eojumu apie\u0161an\u0101, un da\u017ei Krievijas uz\u0146\u0113mumi, kas iesaist\u012bti Krievijas milit\u0101ro un r\u016bpniecisko kompleksu elektronisko komponentu izstr\u0101d\u0113, ra\u017eo\u0161an\u0101 un pieg\u0101d\u0113. Tiek papla\u0161in\u0101ts to pre\u010du saraksts, uz kur\u0101m attiecas ierobe\u017eojumi un kuras var\u0113tu pal\u012bdz\u0113t tehnolo\u0123iski stiprin\u0101t Krievijas aizsardz\u012bbas un dro\u0161\u012bbas nozari, proti, elektroniskie komponenti, pusvad\u012bt\u0101ju materi\u0101li, elektronisko integr\u0101lo sh\u0113mu un iespiedsh\u0113mu pla\u0161u ra\u017eo\u0161anas un test\u0113\u0161anas iek\u0101rtas, energoietilp\u012bgu materi\u0101lu prekursori un \u0137\u012bmisko iero\u010du prekursori, optiskie komponenti, navig\u0101cijas instrumenti, aizsardz\u012bbas nozar\u0113 izmantotie met\u0101li un ku\u0123u apr\u012bkojums.<\/p>\n\n\n\n

Apraide<\/strong> \u2013 Padome papla\u0161in\u0101ja licen\u010du aptur\u0113\u0161anas procesu, attiecinot to uz v\u0113l pieciem mediju kan\u0101liem: RT Balkan, Oriental Review, Tsargrad, New Eastern Outlook un Katehon.<\/p>\n\n\n\n

Ce\u013ci un ostas<\/strong> \u2013 ES papla\u0161in\u0101ja aizliegumu p\u0101rvad\u0101t kravas uz ES ar autotransportu, attiecinot to ar\u012b uz Krievij\u0101 re\u0123istr\u0113t\u0101m piekab\u0113m un puspiekab\u0113m, tostarp, ja t\u0101s velk kravas automobi\u013ci, kas re\u0123istr\u0113ti \u0101rpus Krievijas. Aizliegts piek\u013c\u016bt ES ost\u0101m un sl\u016b\u017e\u0101m, ku\u0123o\u0161anas l\u012bdzek\u013ciem, kas iesaist\u012bti p\u0101rkrau\u0161an\u0101 no ku\u0123a uz ku\u0123i, ja  ku\u0123o\u0161anas l\u012bdzeklis p\u0101rk\u0101pj aizliegumu pa j\u016bru import\u0113t Eiropas Savien\u012bb\u0101 Krievijas j\u0113lnaftu un naftas produktus vai p\u0101rvad\u0101 Krievijas j\u0113lnaftu vai naftas produktus, kuri ieg\u0101d\u0101ti par cenu, kas p\u0101rsniedz cenu griestus, par kuriem vienojusies cenu ierobe\u017eo\u0161anas koal\u012bcija. Ku\u0123o\u0161anas l\u012bdzek\u013ciem, ja kompetentaj\u0101m iest\u0101d\u0113m b\u016bs pamatots iemesls aizdom\u0101m, ka, p\u0101rvad\u0101jot Krievijas j\u0113lnaftu un naftas produktus, tie nelikum\u012bgi trauc\u0113, izsl\u0113dz vai cit\u0101di atsp\u0113jo savu navig\u0101cijas sist\u0113mu<\/strong>,<\/p>\n\n\n\n

Ener\u0123\u0113tika<\/strong> \u2013 Tiks izbeigta pagaidu atk\u0101pe, kas V\u0101cijai un Polijai pie\u0161\u0137irta attiec\u012bb\u0101 uz j\u0113lnaftas pieg\u0101di pa cauru\u013cvadiem no Krievijas, izmantojot “Druzhba” naftas cauru\u013cvada zieme\u013cu posmu. Tom\u0113r nafta, kuras izcelsme ir Kazahst\u0101n\u0101 vai cit\u0101 tre\u0161\u0101 valst\u012b, var\u0113s turpin\u0101t tranz\u012btu caur Krieviju un tikt import\u0113ta ES pa “Druzhba” naftas cauru\u013cvadu.<\/p>\n\n\n\n

Individu\u0101la iek\u013cau\u0161ana sarakst\u0101<\/strong> \u2013 Papildus ekonomiskaj\u0101m sankcij\u0101m Padome nol\u0113ma sarakst\u0101 iek\u013caut ar\u012b iev\u0113rojamu skaitu personu un uz\u0146\u0113mumu.<\/p>\n\n\n\n

Noder\u012bgi:<\/p>\n\n\n\n